wtorek, 22 kwietnia 2014

Ozdabiamy lusterko - krok po kroku

Wielokrotnie ozdabiałam wdzięczne lusterka zakupione w sklepie Ikea,
dzisiaj krok po kroku,
złocone, mocno postarzone lusterko z zastosowaniem masy plastycznej,
do wykonania którego potrzebne będą:

lusterko,
klej Wikol,
masa plastyczna /np.Das, KERAplast/
wałek, nożyk, pędzel z okrągłym trzonkiem,
taśma malarska,
talerzyk z wodą,
klej do złotej folii,
złota folia,
lakier do złotej folii.



masę ugniatamy rękami doprowadzając do miękkości i rozwałkowujemy równo wałkiem do ciasta,
lusterko zabezpieczamy taśmą malarską, pokrywamy wikolem i mocno przyklejamy do drewnianej części lusterka /dociskamy wałkiem do ciasta/, nierówności wygładzamy mokrą dłonią, nożykiem wycinamy otwór,

,
ja wykonałam wzorek okrągłym pędzelkiem, zależało mi bowiem na prostym wzorze, 
ale można wyciskać wszelkie wzory najlepiej gotowymi pieczątkami,
pamiętać należny tylko o każdorazowym moczeniu w moim przypadku trzonka pędzelka,
by nie przyklejał się i nie deformował zamierzonego efektu,

po wykonaniu zdobień pozostawiamy nasze lusterko do całkowitego wysuszania,
pamiętajmy lusterko schnie powoli !
w wysokiej temperaturze popęka.
Po wysuszeniu możemy je pomalować, postarzyć, stosując różne techniki,
ja nakleiłam złotą folię, polakierowałam lakierem i przetarłam papierem ściernym.
Miłego tworzenia :)


a to lusterko ozdobione techniką Print Room.






Serdecznie Was pozdrawiam :)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz