poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Niedziela Palmowa

Witam,
Niedziela Palmowa to pierwszy dzień rozpoczynający Wielki Tydzień zbliżający nas do Świąt Wielkanocnych,
tego roku niestety chłodna i wietrzna.
To dzień  święcenia palemek symbolizujących nieśmiertelność duszy i zmartwychwstanie,
dzień bardzo ważny dla ludzi wierzących.

Zgodnie z ludową tradycją palmy powinny zawierać wiele symboli  takich jak:
wierzbowe gałązki, suche trawy i zboża, kolorowe papierowe kwiatki wykonane z bibuły oraz wielobarwne wstążki.
Obserwując to co można kupić na miejskich targowiskach, rzadko niestety nawiązują do tradycji.

Poniżej piękna palma, którą wykonała moja koleżanka Ania i dała mi ją w prezencie,


ostatnia ręcznie malowana gęsia wydmuszka z bocianem w wierzbowym gniazdku ,
mówią że lecący bocian  to:  szczęście....
mój klekocze, na szczęście :))


ten świąteczny wianuszek zrobiłam na jedno z moich okien,






drewniane pisanki na patyczku ozdobiłam wielokolorową złotą folią,
i teraz dekorują świątecznie moją lodżię,
to już naprawdę ostatnie pisanki :))


Serdecznie pozdrawiam Wszystkich Odwiedzających  mnie :))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz